Hoe maak je een luiermand






Een luiermand maken dat doe ik gewoon zonder kooppatroon.
Ik baseer mij op een tasje dat ik hier op mijn blog heb staan.

De manier van maken blijft hetzelfde enkel de afmetingen zijn anders.

60/38 
De hoekjes die knip je op 13 cm af.

Als je het tasje hebt gemaakt dan kan je de vakjes maken.

Hiervoor heb je 4 x een lapje stof van 22,5/39 nodig
En 2 x knutselrubber van dezelfde afmetingen





Je stikt 2 lapjes aan elkaar op 1 cm.
Je laat één kant open om de rubber in te steken. En daarna stik je alles rondom op een halve cm dicht.

Dan heb je 2 flappen, die je daarna bevestigd met kamsnaps aan de tas. Met ongeveer 11 cm tussen de vakken in.

Ik hoop dat deze uitleg voldoende is! Anders vraag je er maar op los :)




Reacties

  1. Reacties
    1. Bedankt Magella! Moeilijk in te schattten of je uitleg wel duidelijk is. Bedankt voor je feedback :)

      Verwijderen
  2. Leuk! Waar koop jij de knutselrubber? Kan je dit ook gebruiken om het mandje zelf te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Melanie! Ik koop mijn knutselrubber bij Pipoos. Of het volledig kan in knutselrubber dat zou ik niet weten. Dat moet ik dan maar eens proberen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Victorine, leuk dat je mijn blog wil volgen :)! Altijd handig hé zo'n mandjes :)
      Ik geloof wel dat ze knutselrubber ook bij de Banier hebben. Maar of ze dat in een a3 formaat hebben dat weet ik niet!

      Verwijderen
    2. Oei, ik zie dat ik per ongeluk je reactie heb verwijderd! Stom van mij!

      Verwijderen
  5. Ik was al heel lang aan het twijfelen voor het kooppatroon, maar ik denk dat ik me aan deze ga wagen. Lekker handig dat de tussenstukken er ook uit kunnen. Mooi en leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maakte ook jouw luiermandje voor op onze toekomstige babykamer. Als je het eens wilt zien, ik zette een paar foto's op mijn blog. Bedankt in ieder geval voor het leuke idee! http://fabrikhandmade.blogspot.be/2016/03/luiermandjes.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt super gaaf!
    Ik vroeg mij alleen af, wat zijn de uiteindelijke maten van deze tas als die klaar is? Ik wil hem waarschijnlijk iets kleiner maken, dan kan ik inschatten wat ik aan stof nodig heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mag ik voor alle zekerheid checken, dus de afmetingen voor binnen en buitenstof is 60cm breed x 38cm? Thanks!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts