Het kleedje met de verborgen print ;)

En toen kwam ik op het idee om een stofje te laten drukken.  Al meerdere keren stofjes zien passeren met een zelfontworpen print. Elke keer opnieuw stofjes om verliefd op te worden. Dan maar uiteindelijk zelf eentje laten drukken. Maar helaas pindakaas, dit zal er eentje zijn voor onze ogen alleen ;).

Uit dit stofje kon ik alleen een rok of rokgedeelte maken. Dus nog overal moeten zoeken naar een gepast stofje voor het bovenstuk. Blijkbaar toch niet zo gemakkelijk. Een paar keer op goed geluk stofjes in webshops gekocht maar geen enkel die mooi paste. Dan maar alles even opzij leggen en hopen dat ik ooit de juiste stof tegenkom.

Ondertussen is er al een maand verstreken en kwam ik toevallig bij Moens in Antwerpen. De vriendelijke verkoopster was héél behulpzaam en is samen met mij op zoek gegaan naar de geschikte stof. En bingo! Stofje onmiddellijk gekocht en zo snel als het kon in de wasmachine. En daar gingen we weer. Het geschikte model, daar heb ik toch even over zitten tobben. Toen kwam ik op het idee om een dubbele paspel aan de kraag en omtrek te gebruiken. Wel een uitdaging! Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn. Als je niet probeert zal je het nooit weten dacht ik. Het was meteen raak! De rest kwam vanzelf. Het basiskleedje van svdhz 1 met een peter pan kraag. 

Superblij met het resultaat! 

Het eerste winterkleedje voor het volgend schooljaar.




Stof: Moens en designontextille
Cardigan: Petit Louie
Sjaal/muts: Aymara




Reacties

Populaire posts